Lyxtid

Idag skulle jag köpa tändstickor eftersom tändaren jag fick på CVS när jag bad om tändstickor slutade funka efter typ 3 användningar. Tändstickorna var gratis och jag njuter av att kunna tända mina doftljus igen. Det är något magiskt med lugnet som sprider sig i ett rum så fort doften av svavel lägger sig och lågorna börjar dansa på väggarna. För att inte tala om julkänslorna som kommer när man sen blåser ut ljusen, hahaha.

Så just nu sitter jag på sängen med datorn i knäet, nattugglan Johanna har för engångsskull gått och lagt sig tidigt så jag känner mig som om jag är ensam hemma. Hela huset är faktiskt ovanligt lugnt, även grabbarna i lägenheten över gården som brukar hårdfesta på torsdagkvällarna/nätterna/fredagmorgnarna. Ljusen fladdrar vid nattduksbordet bredvid mig. Det hela känns oerhört lyxigt. 

Jag kom hem för en liten stund sen efter den traditionella to be-träffen med Luisa och Gabriela. Vi satt på uteserveringen på en bar i närheten av skolan som heter "The Other Side". Luisa och Gabriela tog varsin kaffedrink men jag avstod och tog en smoothie med ingefära, apelsin och banan. Tänk, inget kaffe alls idag. Vad är det som hänt? Linda Niska säger nej till kaffedrinkar? Jag kan när jag vill.

Jag känner mig tillfreds med livet. 

Idag på meditationen skulle vi bege oss till en strand vid havet och spendera vår tid på den stranden med havsbrisen mot vår hud och den varma solen i ansiktet. Andningen skulle vi likna vid den cirkelrörelse som havet gör när en våg slår emot stranden för att sedan dra sig tillbaka ut och efterföljas av en ny våg osv. 

Jag spenderade inte särskilt mycket tid vid stranden, många tankar flög iväg som de har gjort den här veckan och kroppen gjorde fruktansvärt ont i alla ställningar jag prövade. Tills mot slutet. Det sa bara klick så slutade den där punkten i högra skuldran svida och jag kände att jag drogs nedåt mot jorden istället för att fladdra omkring. Vilket träningspass det är för själen det där.


Imorgon innnan min första lektion klockan 12:10 ska jag möta brudarna för att gå till Symphony Hall och hämta våra biljetter till fredagkvällens konsert med Bostonfilharmonikerna. De ska spela Mahlers 6:e symfoni, det blir nog heeeelt ok. :)


Kommentarer
Postat av: W

Mmm, mn borde kanske börja meditera. Det låter härligt det där.

2008-10-10 @ 19:04:13

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0