Välkommen lördagkväll!

Vid tre mötte jag Luisa och Gabriela utanför skolan, sen började shoppingstrosandet nerför Newbury Street. Jag fönstershoppade bara och kunde i och med det fokusera mer på att vara personlig shoppare åt Luisa tillsammans med Gabriela. Luisa letade nämligen vinterjacka och vi hjälpte till så gott vi kunde. Tror vi var på H&M lätt över en timme. Urban Outfitters var också en långkörare, helt underbar att gå omkring i. SKulle kunna bli en dagsrutin att gå in där och klämma på de underbar kuddarna i hörnet på övervåningen.

Gabriela tog med oss in i butiken som säljer choklad från Schweiz, butiksägaren är därifrån och det är ju Gabriela också så de stod och pratade om gudvetvad på ett språk jag inte läste på gymnasiet medan jag och Luisa inventerade butiksinnehållet. En pralin = 2 dollar. Vänner och familj i Sverige, kom med julbeställningar! Gabi bjöd oss på varsin pralin, jag valde Mörk Champange och den var helt underbar. Fullkomlig faktiskt. Smaken satt kvar i 40 minuter, lätt.

Meningen var att vi skulle ta oss ner hela vägen till skoaffären på Washington Street men efter jackprovandet på H&M var vi helt slut och klockan hade hunnit bli 18:00 så vi begav oss iväg till Prudential Center i blåst och regn (sån där blåst som gör att man fäller ner paraplyet eftersom det bara kan tjänar som vapen i uppfällt läge) och fönstershoppade lite till innan vi landade på Au Bon Pain till våra blöta fötters glädje.

Nu är klockan 21:00 och jag ska njuta av ljudet av regn som strilar ner på innergården blandat med det ständiga larmet från utryckningsfordon (inte så ljuvligt faktiskt) samt ta den där koppen kaffe som väntar i kaffepressen. Blir nog lite "Extra extra" på treans webtv också.

Imorgon ska jag köpa mina skor och skaka rumpa på danspasset på gymmet.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0