Besvikelse

Något jag blir väldigt besviken av är fel mjölk i kaffet. Jag har blivit mer kräsen under det här USA-året, för inte bara kaffet är dåligt, nej nej, även mjölken blir ofta fel. Starbucks är ett enda stort misstag om man inte beställer något sliskigt, typ choco-vanilla-mocha-latte with wipped cream men vanlig latte eller kaffe ska man absolut inte beställa.

Det är nämligen så att, och det här gäller även vanligt kaffe, när man har i lättmjölk i kaffet så blir det fruktansvärt äckligt. Fruktansvärt. Äckligt. Minst 1 1/2% i mjölken ska det vara. Om man tycker kaffet smakar lite äckligt men inte såg vilken mjölk de använde så kan man kolla in färgen som blir lätt grådaskig av mjölk med för låg fetthalt. Starbuckslatten är grå. Espresso House serverar en krämig, underbart gyllenbrun latte. Big Difference.

Jag kommer bli en sån som går runt och frågar kafépersonal "på vilken mjölk gör ni latten?" eller "är det standardmjölk i den här mjölkkannan?" - sånt jag själv struntade i när jag jobbade på kafé eftersom jag inte älskade kaffe då men det är okej. Jag måste få veta vilka ställen som är värda att gå till för jag dricker faktiskt kaffe för att det är gott, annars får det vara.

Bästa kaffet jag druckit i USA kommer från Sverige och var en födelsedagspresent från Ann-Sofie och Emelie - TACK!


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0