ÄNTLIGEN!

Idag var det avslutning i Studio Acusticum. Det var en strålande sommardag i pite och jag och josse firade sommaren med att gå ner på nodo och dricka lite vin (fast josse drack öl) och snacka skit. Bara njuta helt enkelt, Josse åker ju imorgon eller på lördag och sen ses vi inte förrän jag hälsar på henne i Linköping i sommar.

De senaste tre dagarna har jag suttit med restuppgifter i AUO:n, fem var de till antalet och idag fick jag tre mail från min handledare. Väl godkänt på alla fem uppgifterna! Det i sin tur bör betyda VG i minst en av de två kurser restuppgifterna berörde, men sannolikt är att det blir till båda. Jag blir glatt överraskad eftersom jag aldrig läser betygskriterierna för VG, jag vill vara så långt ifrån betygshets som möjlligt. Det räckte med sådant i nian och trean på gymnasiet, dessutom bryr sig ingen arbetsgivare om vad betyget i en specifik kurs är när det mest intressanta är vad jag är utbildad till. Så jag har inte medvetet riktat in mig mot VG utan istället tänkt att jag gör det jag kan och bara jag gör uppgiften efter kriterierna för G så har jag iallafall uppgiften avklarad. I just dessa uppgifter har min analytiska förmåga kommit väl till pass och jag antar att det är det som gjort att jag skrivit VG på dem, men jag har i vilket fall jobbat så hårt jag varit motiverad för och jag precis som vi alla (eller iallafall de flesta jag känner) är då och då i behov av bekräftelse från andra. Det känns onekligen väldigt skönt att få den bekräftelsen från just de lärare jag har haft, då det är människor jag respekterar och lärt mig genom.

Så ja, jag är bra och förtjänar verkligen mitt sommarlov!

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0