Mycket. Som fisken i vattnet.



Jag ska förklara någonting. Den här veckan har jag fått många kommentarer i stil med:

-MEN vad du springer omkring hela tiden
-Ojoj, det var bestämda steg
-Hur HINNER du?
-Hur ORKAR du?
-ATT du orkar
-Vad du är DUKTIG som gör så mycket
 osv, osv, osv.

För mig betyder det flera olika saker, dels att jag har turen att ha många människor runt omkring mig som uppmärksammar mig, mitt beteende och bryr sig om min hälsa. Dessa människor ger mig signaler som säger att jag kan komma till dem om det känns tungt eller jag inte orkar längre, något som jag uppskattar väldigt mycket.

Såklart kommer det ett "men" här också, och det är risken för mig att falla in i någon slags självömkan eftersom jag kan känna att förväntningarna från en del ligger på den nivån; som att det vore synd om mig. Men hur kan det vara det? Jag har själv gjort ett helt och hållet medvetet val att sysselsätta mig på det här sättet, och jag trivs!

Så jag ska lugna er fantastiska människor i min närhet (ni vet själva vilka ni är) med att säga att jag gör en klar och tydlig veckoplanering varje vecka så jag är faktiskt inte särskilt stressad, bara lite åt det upptagna hållet... :) Och kom och slå mig med en skumpaflaska i huvudet om jag blir osocial så vaknar jag nog till liv. Älskar er. Och Justin Timberlake.



Till slut vill jag bara rekommendera tidernas hemsida: www.alg-borje.se
Räddar vem som helst. När som helst.

Kommentarer
Postat av: Markus

Det känns tryggt! jag tror du har koll :) jag vet inte om jag har det, är lite på gränsen men jag håller huvet över vattenytan. :) kram

2007-09-23 @ 23:32:09
URL: http://markusbloggar.bloggspace.se/
Postat av: Linda

Tillägg: och jag vill inte vara DUKTIG!!!! Kompetent möjligtvis. ;)

2007-09-24 @ 22:06:35

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0