Inga tillsatser!

Den här veckan har jag som mål att äta så få tillsatser som möjligt. Jag vill kunna rabbla upp ingredienslistan ur huvudet om någon (mot förmodan) skulle vilja veta varenda grej gårdagens middag innehöll. Så idag stod jag länge och väl vid müslihyllan och plockade till slut ut Saltåkvarns fruktmüsli eftersom Axa:s  f-müsli inte riktigt står sig som helt politiskt korrekt. Vi är redan en väldigt bra bit på väg här hemma eftersom vi lagar vår mat från grunden men en del saker slinker igenom och det är dem jag vill upptäcka den här veckan. Jag vill till exempel börja göra egen buljong så skrovet av KRAV-kycklingen den här veckan kommer användas till att koka kycklingbuljong. Surdegsbröd står också på listan, och så ska jag göra egen falafel.

Jag har även fått gehör av sambon att vi här hemma endast ska köpa hem Bosarps ekologiska kyckling om vi ska äta kyckling. Den är dyrare men då får vi äta kyckling mer sällan helt enkelt. Det finns ju tusen andra saker att stoppa i sig som är bättre än sån där stackars icke-ekologisk kyckling.


Sugen?


Sugen?



Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0