Första veckan på dagis-förkylningen

Men skit också. Vaknade mer öm än vanligt i kroppen imorse, inte en led som är utan värk. I samma veva sätter någon på kranen i Gretas näsa och förkylningen är ett faktum... Nu ligger hela familjen och vilar/sover (lite beroende på ålder vilket av de två man valt. 33-åringen, valpen och lillasyster sover medan jag och Greta vilar. Vet inte hur det ska tolkas). Dammsugaren gick sönder häromdagen och det är a big no-no med höst ute och valp som ska rastas ofta. Så innan vi säckade ner oss for vi ner till Mats-Åke på Teg och köpte ny dammsugare. William hade kollat upp en men den var förstås slut, så han var såååå nära att lägga upp en tusenlapp extra för Dammsugaren™ (änglakör här, tack). Jag påminde dock om att vi snart flyttar in i ett hus med centraldammsugare så vi kanske skulle nöja oss med ett mellanprisläge. Sagt och gjort, med oss hem fick vi ett demoexemplar men då bjöd de på dammsugarpåsarna. I bilen hem bjöd William dessutom på ett referat av vad butiksbiträdet informerat honom om gällande dammsugare, påsar och filter. Tänk att gå runt i världen och kunna så mycket om såna grejer.


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0