Regn. Regn. Regn. Ja, och så lite blåst då.

Vad gör man om det regnar ute, är tråkigt hemma och maken har tagit bilen till jobbet så det inte finns en chans att hinna till öppna förskolan om man ska åka dit kommunalt?

Jo, man inser att torkskåp finns till för en anledning, att just den här regnnivån inte dödar någon och att det är roligare ute än inne. Så vi bytte det här..:



...mot det här:










Sammanfattning: löv från rönn fastnar lätt i halsen. Mossa är mysigt att plocka loss från stenarna men lite jordigt att äta.

Så enkelt. Så skönt. Dessutom mötte vi, förutom tre-fyra söndertrasade soppåsar på skogsstigen, en vovve. Hurra! Gretas favvo. "Hehehe" hör man upprepade gånger från henne när hon ser en hund. Och så försöker hon säga vovve "wue-wue". Rätt så nära faktiskt om jag får säga det själv.



Kommentarer
Postat av: Venla

Känner igen en hel del av hennes minspel från dig Linda :)

2011-09-06 @ 21:52:55
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Härligt med skogen! Måste ta mig i kragen lite och försöka åka iväg mer med barnen. Sådana enkla saker som dom verkligen uppskattar ju..

2011-09-07 @ 14:18:33
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0