Vintertid och bokmal!

Imorse vaknade Greta lite extra tidigt och med nya tiden inställd gick vi upp vid tjugo i sju. Efter lite frukost kände jag för att ta en promenix i den ljuvliga, soliga, nollgradiga morgonen. Vi promenerade bort mot strömpilen och följde sen älven till Umeå Östra där vi gick upp igenom stationen, svängde in på Ica Berghem för att köpa bröd och DN och sen hemåt till mariehem igen. Två och en halv timme var vi ute och jag kan meddela att knappt elva kg bebis i sjal på magen blir liiiite tungt när man kommit över tvåtimmarsgränsen. Men hon var trött och ledsen när jag skulle knyta upp henne i sjalen och med de förutsättningarna funkar sällan ryggknytningen tyvärr. Sen tycker jag att det är extremt mysigt att kunna pussa på henne så det är bara att passa på så länge magknytning funkar ;-) Vid tolv väckte vi maken som var ute och firade sin brorsas födelsedag igår och alltså hade lite...hrm...sömnbrist (a.k.a bakfylla). Passade på att njuta av en till frukost, jag älskar frukostar och äter gärna två...

Greta har för övrigt blivit en riktig bokmal. De tre Maxböckerna vi har går varma men även Vilda djur (födelsedagspresenten från mormor och morfar), bildboken Brandbilen (tack Lisa, Felicia och Fanny) och ett gäng andra böcker funkar. Hon pekar mot bokhyllan och blir fullkomligt överlycklig när man plockar fram rätt bok ("Är det den här du menar?"), då får man ett brett leende innan hon tar boken och sen ger en den igen, för då ska det läsas. Imorse läste vi tygboken "Djungelns djur" ca.10 gånger efter frukosten. Bra bok.


Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Åh vad kul att hon är bokmal.. Är mina inte alls.. jag vill läsa och visa men ingen som vill lyssna eller titta..

2011-10-30 @ 15:57:11
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Erica

Kul att redan få börja läsa :-) Isak han gillade inte högläsning förrän förra julen han. Läge att gå på bibblan med Greta nu då? Ni har ju ett superfint bibliotek på Bräntbergsskolan!

2011-10-31 @ 18:18:01
URL: http://www.flatcoated.bloggagratis.se

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0