Människans planet

Var det någon som såg Människans planet igår?

Det var awa guajafolket det handlade om som hade apor som husdjur (och som stor proteinkälla i deras kost - dock åt man bara vilda apor som man jagat, inte de tama). En kvinna som tyckte om att föda upp apor berättade att om hon en apunge var utan mamma tog hon hand om ungen som om det var hennes eget barn. Sen fick man se henne amma sitt barn, därefter ammade hon apungen. Det var samma sak sa hon och la till att om hennes mjölk kunde ge apungen den näring den behövde för att överleva, varför skulle hon låta bli?

Kolla in från 14:30 min.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag såg en gång för länge sedan en dokumentär om något folk skaffade hushållsgrisar genom att ta en vild kulting och föda upp den på bröstmjölk. En vuxen gris är i stort sett omöjlig att tämja, men kultingarna som ammats av människor och vuxit upp tillsammans med barnen behövde aldrig bindas eller stängas in. Den hängde med överallt som en hund.

2011-10-11 @ 08:48:19
URL: http://amningshysteri.blogspot.com

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0