Mammapappalunch på operan

Idag var det dags för månadens mamma/pappa-lunch på norrlandsoperan. Det är betydligt färre nu än i våras då vi var typ 25 mammor med bebisar som träffades. Nu har ett gäng mammor bytts ut till pappor och några har droppat av utav andra anledningar. Det är fortfarande himla kul att ses, äta god mat och se hur våra små blir större och större! Greta är första ettåringen i gänget men snart kommer födelsedagarna börja droppa in tätare och tätare :-)

Idag satte ungarna våra fart mot en specifik plats i lokalen vi var i, tur vi har hela den delen för oss själva... Bara för en månad sen när vi sågs sist kröp de rätt mycket för sig själva men idag drogs de till varandra som magneter och hade sin egna lilla öppna förskola. Det var bara för oss föräldrar att ta med oss kaffe och kaka till ungarna (alltså inte till ungarna utan till ungarna. Ja, ni fattar) för de visste precis var de ville vara och jag kan meddela att det var ett par småtrappor inblandade på vägen dit...

Nu har regnet börjat vräka ner här, tur dryga milen promenixande är avklarad idag.


På väg ner till operan.

Kommentarer
Postat av: isabella - mamma till Eira

ohhååå så mysigt det där ser ut.

hade så gärna velat följa med men tyvärr jobbade man men nästa gång hoppas jag kunna följa med.

2011-10-18 @ 19:41:28
URL: http://isabellaskrypin.blogg.se/
Postat av: Linda

Vore kul om du kom med nästa gång! Hoppas praktiken gått bra :-)

2011-10-19 @ 13:10:35
URL: http://niskalainen.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Lovisa

Hittade precis hit från Familjen Toads blogg :)



Vilket härligt överdrag till sjalen! Hur varmt är det? Vi kämpar just nu med vinteroverall under sjalen och det börjar kännas lite knöligt...

2011-10-24 @ 15:03:24
URL: http://lillalois.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0