Sjalfundering - street edition

Idag promenerade jag ner på stan med Greta sovandes på min rygg i sjalen. Inget nytt under solen. MEN! Väl nere på stan blev vi stoppade av en kille på cykel som berättade att hans syrra hade en fyramånaders och han skulle fixa present till sitt syskonbarn. Han tyckte att "det där" (sjalen) såg himla spännande ut! Åh, jag blev så exalterad att jag började staka mig på orden och i huvudet snurrade massa information som jag snabbt försökte sortera in i en priolista. Vad hände med tiden då man alltid hade papper och penna på sig för att ge information till främlingar?? Till slut blev prion som följer.

Tanken: Jag ska försöka få denna man att komma ihåg följande (och jag måste få det att låta lätt så han inte blir avskräckt):

  • Vävd långsjal (funkar bättre att googla än "det där")
  • sjalbarn.se

Jag tycker själv jag lyckades skapa en lagom kort faktabas till den här cyklisten. Hoppas han cyklade hem och googlade!

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0