Sätta på sig sockan

Idag hittade Greta ett par strumpor när hon stod vid vardagsrumsbordet. Hon tog en, sträckte fram den till mig och lät mig ta den. Sen lyfte hon på ena foten. "Ska jag sätta på dig sockan?" frågade jag och tog det faktum att foten fortfarande var i luften i kombination med att Greta tittade på mig som ett ja. Så jag satte på henne strumpan och hon höll foten i luften under tiden. Sen gav hon mig den andra strumpan och lyfte samma fot. Så jag satte på henne den andra sockan över den första. Något missnöjd tog hon av sig den och gav mig den. "Ska jag sätta sockan på andra foten?" frågade jag. Då lyfte hon på den socklösa foten och lät mig sätta på sockan. Hon verkade nöjd med resultatet (eftersom sockorna satt kvar) och jag var lite lätt mållös av en minichock.

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Åh så sött...

2011-11-24 @ 12:02:56
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0