Nya ord:

Jag har glömt ett av Gretas första ord: Ovve = Vovve

Nu har några nya ord tillkommit:
kakaka = anka (hämtat ur boken Max napp där en kaxig anka kommer och snor Max napp, varav Max blir asförbannad och slår ankan i huvudet så den tappar nappen. Då tar Max nappen och går därifrån. Haha, slutar boken.)
bappe = kaffe (nej, vi bjuder inte Greta på kaffe men hon pekar på kaffebryggaren och säger bappe. Hon har hängt med morsan som bryggt kaffe nästan varje dag under hela Gretas livstid så något måste hon väl få snappa upp)
Isssssse (med läspande sss) = kissekatt (tur jag dricker te och kaffe ur en kattmugg så hon riktigt får öva)

I övrigt är alla män pappa och alla kvinnor mamma. Fullkomligt logiskt och enkelt att komma ihåg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Linda!

Jag är nog sämst på att kommentera men Sebbe tvingar mig :)

Det är väldigt trevligt att kunna gå in och läsa vad ni har för er uppe i norr och hur lilla Greta utvecklas för var dag som går!

Hoppas din pmsd blir bättre eller helst försvinner såklart, låter minst sagt jobbigt!

Hälsa Wille å er lilla gounge :)

Kram på er

Mimmi

2011-11-06 @ 13:33:45
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Oj med ord hon kan.. Min lilla Anna är fortfarande fast i dada och massa sånt... men börjar komma små små nu.. Fast å andra sidan så märker man inte sånt lika lätt på henne tyvärr..storebror stjäl ju den mesta uppmärksamheten..

2011-11-07 @ 12:47:10
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Linda

Mimmi: äh, skyll inte på Sebbe för det var jag som tvingade honom tvinga dig! Blev så glad när han berättade att du läser min blogg :-)

PMSD:n har verkligen blivit bättre av tabletterna (iallafall den här vändan, är ju första gången jag testar) så jag hoppas det fortsätter så!



Hoppas ni trivs i stockholm och att du har det bra på ditt jobb!

Kramar!

2011-11-09 @ 13:53:01
URL: http://niskalainen.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0