Äkta vara!

Det vräker ner regn utanför fönstret, men det är ok. Det är söndag. Jag hade en underbar löprunda igår där jag tog det lugnt och hittade det där lugna, behagliga tempot där jag känner att jag skulle kunna springa hur länge som helst. Klart att barkspåret vid Nydala hjälpte kroppen att kännas följsam, älskar bark! :-)

Imorse for vi till Plaza och intog deras hotellfrukost, ett firande helt i min smak. Nyss kom ett blomsterbud också men jag har inte kunnat öppna det än eftersom min förkylda lilla fialotta sover så gott. Efter en natt med sömnproblem pga snor som gjort det jobbigt och besvärligt för henne att andas, och därmed även att sova, så är det bra att hon får sova så mycket hon bara vill och kan. Men det betyder ju att jag har buketten som väntar på att få ge sig till känna så fort hon vaknat!

William sover också eftersom han jobbade inatt och ändå ville ta med mig på frukost så jag har ägnat min egentid åt att, efter ett mail från mamma med en läskig men läsvärd länk, surfat runt på Äkta vara och hämtat inspiration. Jag har även kollat upp glassmaskiner på tradera men ska ändå testa det här glassreceptet senare, även om det blir utan maskin. Jag älskar glass men får ju så himla ont i magen av det och det är kanske inte så konstigt, den man köper innehåller ju skumma saker.

Något annat jag får ont i magen av är Bragos bokstavskex - jag åt ett (1!) när vi var på kalas förra veckan och efter några minuter hade jag så ont i magen att jag knappt kunde stå upprätt. Det höll i sig länge och jag undrar vad som är i de där kexen. Kollar på Göteborgskex hemsida men som smarta, stora företag gör så lägger man bara upp näringsvärde, ingen innehållsförteckning. Smart.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0