Jag älskar att amma!

I helgen tog William upp en sak.

W: Alltså, vi ammar ju och vi ska ju absolut fortsätta amma...
Jag: Ja? (tänker: ååååh älskling du är bara bäst, du är helt fantastisk och så himla klok som säger "vi" ammar, för så är det ju, hela familjen har ju del i amningsrelationen)
W: ...men jag har tänkt på vad som vore lättare om vi inte ammade.
Jag: Vad?
W: Jo, då skulle kanske Greta ha lättare att sova själv i spjälsängen och så istället för att sova hos oss i vår säng.
Jag: Ja, fast jag skulle nog se ännu fler anledningar att verkligen ha henne i vår säng på nätterna om hon inte ammade ur anknytningssynpunkt och så eftersom hon då inte skulle ha den där supernära kontakten som hon får via amningen.
W: Ja, så skulle det ju vara. Jag tänkte nu att det skulle vara lättare för oss att kramas och gosas och så men så skulle det ju absolut vara.


Sen berättade jag ju förstås om det som står inom parantesen på andra kursiva raden :-) I love that man.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0