E4:an Umeå-Stockholm 5 av 5 möjliga!

Alltså, igår hade jag en helt fantastisk körning ner till Åkersberga från Umeå som jag bara måste berätta om!

Planen var att jag och Greta skulle fara hemifrån kl.07:00, vi startade motorn 07:15. Fantastiskt. Sen sov Greta till Härnösand där det blev tankning, amning, kisspaus, blöjbyte och kaffestopp en stund innan vi for vidare till Sundsvall där vi stannade och åt lunch med före detta kollegorna på Hedbergska (jag vikarierade där förra vårterminen). Det var verkligen roligt att träffa dem igen och allt som allt blev det en lunchpaus på två och en halv timme, Greta hade prime time hela tiden med studsande och tjoande och somnade gott i bilen när vi for vidare. Hon sov till Gävle bro där vi tog en paus med allt vad det innebär. När vi befann oss på E4:ans 120-sträcka mellan Gävle och Uppsala yttrade Greta visst missnöje och vi svängde av och hamnade mitt inne på en mysig skogsväg med nyavverkade träd som doftade himmelskt, vitsippor och utslagna björkar. En idyll att gå ut och pausa i med andra ord. Efter att ha undersökt typ allt utanför och i bilen kunde Greta tillslut komma till ro så pass att hon ammade lite och vi kunde fara vidare sista biten till Åkersberga. 18:30 var vi framme, sisådär en och en halv timme tidigare än jag trott. Trafiken flöt verkligen hela vägen och pauserna var med perfekta intervall. Underbart!

Nu har vi just ätit lunch efter att jag och mamma har varit ute i spåret. Jag har fullföljt halvmaraträningsprogrammet som egentligen skulle ägt rum igår och mamma promenixade med en sovandes Greta i barnvagnen under tiden. Vi hittade jordgubbar på torget (alltså, inte hittade som i att de växte där utan hittade som i att folk stod och sålde) som verkligen smakade sommar, små och röda. Ute är det grönt och solen skiner. Det blåser men om det är varmt ändå. Bara det liksom.

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Vilken duktig tjej att åka så långt:-)Måste ju erkänna att jag blir grymt avundsjuk på sommarkänslan och gröna träd. Här har himlen öppnat sig idag men William säger att "träden måste ha så mycket regn för att växa och bli gröna" så jag får väl lita på det då ;-). Hoppas på en Greta semesterbild snart.



Jätte kramar från Norrland

2011-05-06 @ 21:13:52
URL: http://www.bebisbloggen.se

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0