Om gluten

Jag loggade in på amningsbloggen och hittade ett intressant referat om gårdagens artiklar om att vi svenskar blir glutenintoleranta tidigt.

Här finns en av artiklarna från SvD. Ur artikeln:

"En delrapport i den internationella så kallade Teddy-studien visar att svenska barn tidigare har förhöjda nivåer av antikroppar mot gluten än barn från andra länder med samma genetiska förutsättningar. Antikropparna innebär att de är i riskzonen för att utveckla glutenintolerans."

 

Är det bara jag som tänker på svenskarnas fixering av välling?






Kommentarer
Postat av: mamma (och jag hoppas verkligen att du kommer ihåg mig)

Kul, du var inte den enda som tänkte på välling. Den tanken slog också mig.

Dessutom var det en liten artikel i antingen SvD eller Aftonbladet om att barn som ammades länge blev intelligenta (det stämmer ju bra på dig)

kramar

mamma

2011-06-22 @ 16:01:58
Postat av: Micke Skribent

Det är nog dags för eliten att skippa bullshiten och ge sanningen istället.



http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/gluten-kallan-till-vara-moderna.html


Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0