Gårdagens avslut

23:45 var jag TRÖTT. Och handfallen av tröttheten. Men jag klädde på Greta, knöt in henne i sjalen och gick ut på promenad. Tjugo minuter senare sov hon, tack och lov, och jag vände och gick hem. La henne i sängen och somnade ammandes, vaknade kl. 03:00 med kläderna på men somnade snabbt om igen när de åkt av. Vi sov till 10:00 imorse, Greta och jag. Idag har fröken vänt tillbaka dygnet (peppar peppar) efter den här veckans sena kvällar med bajskalas och nu sover hon sen en halvtimme tillbaks. Ibland kan jag tänka att vi kanske gör fel som inte avbryter hennes sovstunder på dagen eller inför fasta sovtider. Jag funderade till och med över om jag skulle vara tvungen att väcka henne typ sju imorse för att vända tillbaka dygnet för henne. Men jag gjorde inte det för det kändes inte rätt och så blir jag återigen påmind om att hon löser det där med dygnet bäst själv, vår dam.

Igår var jag gräsänka eftersom William var på personalfest, idag är jag gräsänka eftersom William är och spelar. Igår var det mest jobbigt eftersom jag var i så dåligt allmäntillstånd och det var påfrestande för jag klarade inte riktigt av att njuta av att Greta var så himla vaken och pigg hela kvällen men ikväll är det rätt mysigt att få en stund för sig själv.


Fredagkvällen kl.23:55...


...kl.00:18.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0