BLW vid snart 8 månader

Greta har haft några dagar då hon inte varit särskilt sugen på att äta mat men vi vet att det kommer såna perioder så vi ammar i lugn och ro och struntar i att ge henne mat om hon inte visar väldigt intresse av något vi äter. Men nu har hon varit väldigt matglad de senaste dagarna, potatis- och purjolökssoppa med creme frasche var en höjdare och dricka vatten ur glas kan vara det roligaste som finns. På bilden äter hon soppa och yoghurt med sked enligt devisen "skedbyte". När hon är nöjd med den sked hon har ätit från så får hon en ny av mig med mat på, men vi matar aldrig utan det fixar hon själv. Visst, ibland tar maten någon annan väg innan den når munnen men sån är naturlagen. Imorse ville hon smaka av mitt ljumma örtte och det var tydligen också gott, synd bara att jag ville ha det sista själv. ;-)


Potatis- och purjolöksoppa med creme fraishe - mums!


Fördelen med att få äta själv med skeden är att man kan vända och äta det som runnit ner på skaftet också :-)


-Titta pappa!


Dagens frukost: turkisk yoghurt med rivet äpple och en bit av mammas scones smakade mycket bra.


-Titta en hand. Vad är det på den?


-Hmm, det ser gott ut...


...smaka lite. Japp, det var lite yoghurt och äpple.


Ut med torra brödsmulor.


Fast bröstmjölk är fortfarande bäst! (Japp, min ursäkt att få visa brösten)

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0