Islandshästar!

På söndag ska jag till Tavelsjö. I Tavelsjö ligger ett islandshäststall som heter Islandshästcentrum Norr. De söker medryttare till sina verksamhetshästar samt turledare.

Jag mailade dem igår. Skrev att jag är ringrostig men skrev med ett kortfattat cv ur ett islandshästperspektiv.

Jag fick svar.

Jag ska dit på söndag.

Åååååh, vad jag saknat hästarna och nu är de på väg tillbaka in i mitt liv!


Så här ser annonsen för medryttare ut, ni som känner mig - visst är det jag?

"Vi söker duktiga ryttare med god islandshästvana som medryttare till våra hästar. Alla hästar går i ridskola ett par dagar i veckan och ofta på turer på helger men behöver dessemellan ridas av vana ryttare med god islandshästvana. Vi söker dig som är intresserad av att utbilda dig själv och våra hästar för att bibehålla och utveckla hästarnas gångarter och ridbarhet. Medryttarskap är gratis. Goda möjligheter till vidareutbildning genom deltagande i våra kurser finns.

Detta är en ypperlig chans för dig som älskar islandshästar, redan har flerårig erfarenhet och kunskap inom islandshästridning , och besitter en stark vilja och ambition att utveckla både dig själv och våra hästar. För dig som gillar turridning finns också möjlighet till arbete som turledare på någon av våra turer."


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0