BVC och vaccination

Idag har Greta varit på tremånaderskollen på BVC, inklusive tagit sina första vaccinationssprutor. En i vardera ben, den andra värre än den första och vi får se hur hon reagerar på det. Jag har iallafall köpt med mig alvedon utifall att hon får feber och blir hängig.

Hon har iallafall vuxit en hel del sen sist, nu väger hon 6,3 kg och är 61,5 cm lång! Hennes längd- och viktkurvor följs åt som ett skolexempel, de befinner sig på exakt samma plats.

Efter BVC tog vi en liten promenad, Greta somnade gott i vagnen och de enda andra jag såg ute den tiden på förmiddagen strax innan solen nått sin dagspunkt var andra mammor på vagnpromenad, man tillhör ett till släkte nu inser jag. Det känns iallafall bra i kroppen efter afropasset, idag är ju dag två då träningsvärken borde nå sin kulm och jag kan fortfarande göra saker som att sätta mig på toa och sånt som var väääldigt jobbigt efter förra gången innan jul så jag kan nog vrida upp träningsintensiteten ett snäpp eller två tror jag. :-)

Nu väntar jag med spänning på vad William tar med sig hem från bageriet när han kommer från jobbet. Han ville nämligen göra ett diagnostiskt prov i gehörs- och musiklära med ettorna på måndag och då vill han ge dem det snyggt utskrivet från Finale (ett notationsprogram). Eftersom det är jag som kan Finale i det här hushållet så hjälpte jag honom med det men under förutsättningen att han letar upp en semla eller prinsessbakelse åt mig som tack för hjälpen. Tycker han kom undan billigt där faktiskt. ;-)

Nu ska jag gå och kolla in tjejen som ligger och sover gott i soffan!

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0