Sång, spenatsoppa, fika, tandläkare och 50-årsfest!

Ja, där sammanfattade jag veckan kan man säga.

I måndags var vi på småbarnsmusik, andra gången. Greta och jag satt mellan två niomånaders och snacka om att de fascinerade Greta! När den tappra musikläraren kom med en liten gosebjörn och en ramsa mot Greta så tittade hon inte ett uns på den där lilla björnen utan stirrade ogenerat på tjejen i knäet bredvid. Underbara unge :-)

I onsdags var William ledig och vi hann med en hel del hemlisar som jag inte avslöjar än. Kvällen avslutades med att Jenny och Chrille köpte med sig sushi till oss alla och kom hit så vi kunde äta tillsammans, varför gör man inte sånt oftare?
I torsdags lagade jag spenatsoppa, vet inte varför men jag fick värsta spenatcravingen för en vecka sen typ, och Emmelie kom förbi och åt av den till lunch med mig. Mycket trevligt att hon börjat plugga och alltså besöker stan så ofta så man får träffa henne med jämna mellanrum.
Torsdagen var värsta lyxdagen för på eftermiddagen kom Dijana hit och fikade, det var flera månader sen jag träffade henne sist och det var verkligen mysigt att få hit henne. Vi har planerat in att gå och se "Scener ur ett äktenskap" när den kommer hit till Umeå, det ser jag verkligen fram emot.

I fredags hade jag däremot inte mycket att se fram emot. Första tandläkarbesöket efter en graviditet och fyra månaders föräldrarledighet hade jag inte höga förhoppningar inför. Jenny var med som barnpassare åt Greta och det var verkligen uppskattat. När jag efter många om och men (en akutpatient som gjort att jag inte skulle få träffa min tandläkare utan en annan "går det bra med en kvinnlig"-tandläkare, väldigt konstig fråga faktiskt eftersom det är lika dyrt och lika obekvämt oavsett om man går till en man eller kvinna) faktiskt fick träffa min tandläkare (en man) så fick jag veta att jag bara hade början på hål som jag haft hur många år som helst och det enda de gjorde var att skrapa bort lite tandsten. Bästa tandläkarbesöket EVER. Bokade tid för polering om en månad bara för min egen uppfräschnings skull. Efteråt åkte vi till Jenny och Chrille och drack en välförtjänt kopp kaffe och så fick jag se deras lägenhet. Det är ju helt underbart att de äntligen bor i Umeå.

Igår fick jag sovmorgon för första gången på evigheter, tänk att vakna 9:45 och tycka man har fått sova länge. Mycket har hänt på bara några månader... ;-)
På kvällen var vi på Williams farbror Dicks 50-årskalas på Fabriken här i Umeå. Det var verkligen grymt fixat, Samuel Ljungblad inledde kvällen med några låtar, bland annat den här. Temat var 61, året då Dick föddes, och jag, William och Greta gick som en helyllekärnfamilj. Gretas farmor tog Greta en stund så jag och William fick dansa lite, det känns idag kan jag säga. Jag tyckte det gick jättebra att ha högklackat igår, helt klart över förväntan, men idag har jag nån konstig slags värk i häcken (träningsvärk??) och höger fotled känns inte heeeelt stabil.
Jag och Greta for hem nån gång efter 23 men lilltjejen somnade inte förrän efter 01 utan var hur nöjd som helst med att komma hem och rocka loss på filten på golvet. Jag var väl inte på samma planhalva riktigt men det gick ju bra ändå, hon lyckas ju sprida glädje hur trött man än är...

Nu väntar jag på att William ska vakna (bakis?) och kanske ska jag ta tag i att baka lite dopfika under tiden. Eller inte. Vi får se.





Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0