Vilken formulering ska jag använda?

Jag väljer mellan att pränta ner någon av dessa formuleringar på ett papper:

Du granne som gillar musik:
Kul, det gör vi också! Däremot känns Mio, min Mio-titellåten skallrandes i sovrumsväggen strax efter kl.07:00 lite sisådär.

eller

Musikälskande granne!
Vi delar ett intresse, nämligen musik! En tidig helgmorgon inom snar framtid kommer Ebba Grön skallra från vår sovrumsvägg, den som vi delar med dig.

eller

Du granne som spelade Mio min Mio, En helt ny värld och Havet är djupt liiiite för högt, liiiite för tidigt imorse:
Tack! Jag har haft Mio min Mio-låten i huvudet hela dan och är bara glad att det av de tre låtarna var just den som fastnade.


Just nu lutar jag mest åt andra formuleringen men jag tar gärna emot synpunkter och förslag. Hon vet vilka vi är eftersom vi sa åt henne ett par gånger i somras att sluta spela hög musik i sovrummet efter tio på kvällarna.

Kommentarer
Postat av: emma - bitav av mitt liv

Jag gillar den tredje. :-) Är imponerad över hur snälla och trevliga dina meddelanden ändå är...



Vi har en ny granne ovanför som går med klackskor inomhus (oavsett tid på dygnet) och jag skulle vilja skriva BYT TILL TOFFLOR FÖR FAAAAN! Men nu flyttar vi snart så då slipper vi höra.

2011-12-05 @ 22:27:58
URL: http://bitaravmittliv.blogspot.com
Postat av: mamma

Jag tycker du ska ta den här: Jag ORKAR inte skriva en sammanhängande text. Nu går jag och lägger mig och hoppas få slippa mio min mio imorgon bitti.

kram

mamma

2011-12-06 @ 08:00:29

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0