Mjölkprodukter och blodsocker

En sak som jag märkt sen jag i stort sett la ner det här med mejeriprodukter så är det att min blodsockernivå är betydligt jämnare. Jag har alltid varit tjejen som blir HUNGRIG och snabbt som f-n måste få något i magen NYSS!! Fråga mina närmaste, de kan skriva under på det (fråga särskilt Ella som levt med mig i ett tält på island i en vecka. "ÄT!" var en väldigt vanligt förekommande fras riktad mot mig från min älskade vän den veckan).

1Det första som hände var att min hungerskänsla liksom fick sadla om eller hur jag nu ska beskriva det. Jag antar att det går att likna vid en frekvent köttätare som plötsligt blir vegetarian då köttkoma kanske varit höjden av mätthet och plötsligt nås inte den nivån längre. Jag som redan äter mestadels vegetariskt fick nu plötsligt äta mer veganskt.

Men så slog det mig för bara några dagar sen, det här med blodsockret. Jag klarar mig och får inte panik mellan måltider längre av att jag känner hungern nalkas - jag klarar mig utan raseriutbrott och megatrötthet. Efter måltider är jag inte sugen på kaffe, möjligtvis gönt te men oftast inte det heller. Förut ville jag alltid ha kaffe på maten för uppåttjack, typ. Det här, och det faktum att jag inte längre har dagliga magsmärtor och går och lägger mig som en spärrballong i nionde månaden gör det helt klart värt det att stå och mixa till min havremjölk eller välja bort ost på mackan. Det är världsomvälvande för mitt liv faktiskt, och mycket energi kan gå till annat.


Jag googlade förstås lite på mjölkprodukter + blodsocker och hittade bland annat detta.

Kommentarer
Postat av: Mlle Midanah

Intressant observation! Jag har varit laktosintolerant i några år (är dock inte det längre) och upptäckte ungefär samma sak som du med jämnare blodsockernivå när jag slutade med mejeriprodukter.



Btw: Hittade din blogg idag, men igår skev jag detta om just mjölk: http://mllemidanah.wordpress.com/2011/12/14/vad-ar-nyttigt/

2011-12-15 @ 23:38:59
URL: http://mllemidanah.wordpress.com/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0