Julefrid? Julefet? Juletid!

Jag kan inte med ord beskriva hur less jag är på tidningar som har löpsedlar och artiklar med rubriker som "Nyttiga julgodiset!", "Så klarar du vikten över jul" eller liknande. Är det bara jag som sett det? I och med att första advent kom så skrivs det inte så mycket om mysiga julfikaträffar med pepparkakor och lussekatter, istället har tidningarna laddat upp med tips på hur vi (kvinnor) ska klara av juletiden utan att gå upp de där förrädiska kilona (ni vet, de där kilona. Jo men kom igen nu, ni VET. Hallå! De där kilona! Ni vet? Eller vänta, är det bara jag som inte tänkt så?). Byt ut korven mot rödkål! Drick vatten istället för snaps! Gör din egen nyttiga sill! Strunta i julgodiset!

Äta så mycket att man mår illa är väl aldrig bra, främst för att det är en väldigt otrevlig känsla. Men vilken sinnessjuk vikthets riktad mot julen, jag orkar inte!


Kommentarer
Postat av: Trill o Bit - ammar och bär

Jag har faktiskt inte tänkt på det så, men det är klart att det är sinnesjukt. Som att vad man äter under en vecka på året har nån betydelse.

2011-12-07 @ 15:57:12
URL: http://trillobit.blogspot.com
Postat av: Lisen

Mitt mål blir att äta precis lika kontrollerat som varje jul så länge jag kan minnas. Att äta skinka med senap, SILL för i helvete SILLEN, sylta och och och (vänta, måste bara torka bort dreglet) ja alltså ALLT som hör julbordet till så att det krävs ett år innan jag vill se skiten igen!!! Eller ja, iaf till påsk för då ska sillen fram fortare än fortast. Nu ser våra julbord säkert väldigt olika ut men jag hoppasju ändå och har bilden av att alla faktiskt frossar av det som de tycker hör julen till. GOD JUL!!

2011-12-07 @ 23:09:34
Postat av: Lisa

Jag tror att de tjänar ganska mycket pengar på folks oro för att gå upp i vikt, och då spär de ju på den så mycket de bara kan. Runt nyår och efteråt blir det istället en massa tjat om bantningskurer och träningstips för att gå ner "de där kilona".



Jag tänker äta så mycket jag bara kan i jul! Är på precis rätt ställe i graviditeten nu, då jag har kommit över illamåendet men kommer ihåg hur hemskt det var att inte KUNNA äta sig mätt, men inte har blivit så stor än att barnet tränger ihop magsäcken så att maten inte får plats. Men något godis blir det inte, för det vill jag inte ha.

2011-12-08 @ 10:42:21
URL: http://www.avanai.se
Postat av: Linda

Trill o Bit: det hade inte jag heller förrän de där rubrikerna började poppa upp överallt och jag hoppas folk bara bläddrar förbi skiten...



Lisen: Hahaha, HELT RÄTT! :-)



Lisa: Håller med, vi kan nog gissa 1:a januaris löpsedlar redan nu:



Fem allvarligt skadade av fyrverkerier -

SÅ BLIR DU AV MED DINA JULKILON!!

2011-12-08 @ 21:48:22
URL: http://niskalainen.blogg.se/
Postat av: Linda

Lisa: och vad härligt att höra att graviditeten är så oerhört bra tajmad med den härliga julen! :-)

2011-12-08 @ 21:49:01
URL: http://niskalainen.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0