Första stegen!

När jag fyllde år i februari fick jag en jättefin födelsedagspresent av en av mina bästa vänner, hennes syster och mamma - en megasuperduperbehandling på spa- och skönhetssalongen Wilma här i stan. Igår utnyttjade jag äntligen presentkortet och ägnade tre (3!) timmar åt att bara njuta. Jag fick en ögonbrynsplockning samt färgning av ögonbryn och fransar, fotvård (inkl. lack. Jag valde sexigt rött, händer aldrig. Fick en chock imorse när jag satt på toa och tittade ner på fötterna.), helkroppsmassage och ansiktsmassage. På väg hem köpte jag såklart med mig sushi till middag, vad hade kunnat passa bättre efter en sån eftermiddag?

När jag kommer hem sover Greta redan (hon vaknade förvisso sen igen och hängde med oss under kvällen men det har inget med inlägget att göra för nu kommer poängen) och William berättar att hon har tagit sina första steg! Alltså, fattar ni?? Gått själv! De satt i köket och Greta som just nu är fullt fokuserad på att placera saker i varandra skulle ta sig fram till en av kökslådorna och råkade typ gå ett steg, sen var hon på väg att sätta sig men valde att stå igen lite halvböjd och gå de två stegen som var kvar (om jag fattade W rätt). Wow! Så nu får vi se om det händer igen snart eller om det låter vänta på sig lite till, men häftigt är det. De senaste veckorna har hon börjat sätta sig på huk för att sedan resa sig upp igen, förut innebar huk alltid att hon skulle sätta sig på rumpan eller börja krypa så något händer, helt klart. Nu törs jag ju aldrig dra iväg på spa igen ;-)

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0