Vårkänslor och tidig kväll.

Igår var det vår även här uppe i Umeå. Det var drygt tio grader på vår termometer som befinner sig i skugga dygnet runt och stråååålande sol från klarblå himmel. Jag var ute och gick på förmiddagen med Greta i ryggsäcken och njöt i fulla drag av den gassande solen. Jag insåg snabbt att vinterjacka var för varmt, även om jag bytt till den korta jackan. Så på eftermiddagen när vi for på småbarnsmusiken tog jag på mig vårjackan som jag inte haft sen jag var supergravid i höstas och det väckte helt klart minnen. Idag är det grått och betydligt svalare men det gör inget, mycket snö smälte igår så det känns ändå vårlikt fortfarande. Jaja, ni söderlänningar kan ju prata om krokusar och tussilago allt vad ni vill men här uppe har vi inte vår, vi har vårvinter som är en alldeles egen årstid. Om en månad åker jag och Greta ner till Åkersberga och hälsar på i samband med att vi ska på bröllop. Det ska bli jättemysigt! Synd bara att William jobbar, hade gärna velat ha med honom också.

Och till sist, igår somnade Greta vid halv åtta så jag gick och la mig åtta. Det var sjukt skönt och jag hoppas på en repris ikväll (peppar peppar...) :-)

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0