Ny sjal och en flaska rött bakom pannbenet

Sen vi hördes sist har vi hunnit med två promenader runt Nydalasjön, ett försök till joggingtur, en j-la massa stretch som följd av joggingtursförsöket som blev ett halvfiasko på grund av ett löparknä som visst inte läkt än på två år. Skit. En månad knappt till 10 km på blodomloppet och jag kommer med all säkerhet få promenera största delen om inte ett mirakel sker. Men miraker sker dagligen så helt hopplöst är det ju inte. Stretch, stretch, stretch och inte springa när det gör ont. Som tur är gör det så ont att det inte finns en suck på jorden att jag skulle kunna springa även om jag var så dum att jag gjorde det ändå men jag ska inte heller springa tills det gör ont utan sluta innan det börjar kännas av. Om jag ens ska springa alls. Styrketräning är ju också bra, sån som man kan göra hemma.

Vi har blivit med vävd långsjal! En Storchenwiege i färgen Ulli som turligt nog hittades på blocket för hälften av vad den skulle kostat ny. Jag har ägnat morgonen åt att kolla in knytinstruktioner på sjalbarn.se där det finns massa pedagogiska youtubeklipp med bebisar och allt. Perfekt! Nu sover Greta i ett dubbelt kryss (och ja, jag har fått länkfeber).


Jag fick visst min "naaaaw, vad du är söt min älskade gullunge"-min.

Den här sjalen är så sjuuuukt bekväm. Vi har en ringsjal som är perfekt för kortare stunders bärande och en trikåsjal som Gretas mormor sponsrade oss med men den är ju töjbar och det blir lite tungt nu när hon väger närmare tio än fem kilo. Så den får vila tills barn nummer två bestämmer sig för att komma till världen (nej, jag är inte gravid).

Igår var Jenny och Chrille här på middag. Istället för att äta ute la vi våra penningar på att köpa hem och laga något riktigt smarrigt. Det blev potatis- och jordärtkocksgratäng, kött (lax för min del) och bea-sås med sallad till. Klassiskt men ack så gott. Jag kan inte säga något om köttet men det såg gott ut, rött och sådär ni vet. Till efterrätt blev det färska jordgubbar med grädde och fairtrade-choklad som tillbehör. Med de nya amningsdirektiven så drack jag faktiskt lite bubbel och ett halvt glas rött till maten igår och inser att rödvin ska man tydligen inte ens dricka ett halv glas av. Idag känns det mer som om jag drack en hel flaska... Greta hade det väldigt spännande och somnade sisådär fyra timmar senare än vanligt igår, snacka om att hon kämpade emot john blund. Imorse vaknade jag vid halv åtta av att hon låg och gurglade nöjt bredvid mig, tur hon har taklampan att prata med när mamma och pappa är tråkig. Hon drog lite i pappas täcke som vanligt men han vände sig bara om, som vanligt. ;-)

När William vaknat till liv och vi känner oss redo för världen ska vi åka till Gullmark och stanna över tills imorgon. Det ska bli jättemysigt, helgen verkar bjuda på fantastiskt väder och det är inte helt fel att påsken ligger såhär sent måste jag faktiskt säga!

Nu ska jag avnjuta en påtår moccakaffe.

Kommentarer
Postat av: Alice

Tack så otroligt mkt:) Kram

2011-04-22 @ 14:19:34
URL: http://alicejonsson.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0