Möjligtvis liiite stressad. Mental upptakt.

I år ligger vårruset här upp 31 maj. Blodomloppet är 19 maj. Vårruset=5 km. Blodomloppet=10 km. De ligger alltså i heeelt fel ordning. Särskilt eftersom jag var pepp att börja springa ute förra veckan men då attackerade min förkylning som hittills bara blivit sämre och det är bara lugna promenader som gäller.

Men som den optimist jag är så finner jag förstås på råd. En mental upptakt där jag mantrar det jag redan vet:
  • Min grundkondition är en bra bit över medel
  • Mina barnvagnspromenader är oftast över 10 km
  • Jag har tekniken att ta mig runt 10 km utan större problem även om jag bara får ett par veckors kortare rundor i benen innan det är dags
  • Det var ett bra tag sen 10 km var det ultimata målet, sträckan är redan sprungen många gånger så det stora jobbet är gjort.
  • Linda, det är luuuugnt.
Jag ska bara ta hand om och förebygga mitt löparknä som jag ådrog (är det ett ord?) mig i Boston för två år sen vilket jag gör med stretching, stretching och åter stretching. Hoppas jag slipper få tillbaka det.

Kommentarer
Postat av: ÄtaTränaKämpa

Du har ungefär fem veckor på dig. Fem veckor är gott om tid för att klara av ett milslopp, framförallt för dig som är så sjukt begåvad inom löpningen.

Det bästa med det hela är att inget händer om du inte skulle känna dig redo, det är inget arbetsprov, det är ingen katastrof. Du gör ditt bästa och det räcker gott nog. Jag är övertygad om att du kommer knäcka på blodomloppet. Bara det faktum att du fick barn för ett halvår sedan och redan ska springa lopp, knäcker. Så det så!

PUSS

2011-04-12 @ 13:42:17
URL: http://atatranakampa.shapemeup.se

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0