Måndagsnerver?

Greta och William tog söndagssovmorgon

Imorgon börjar William jobba igen och sätter därmed ett litet, litet hål på den rosa bubblan som hållit oss skyddade från omvärlden de senaste två veckorna. Det ska bli spännande att ta sig an det här med mammaledighet fullt ut, utan att ha William i närheten under tiden. Fast han kommer ju faktiskt hem när han jobbat klart så det ska nog gå fint ändå :-) Värst tror jag det är för honom, han känner sig väl sådär halvsugen eller inte sugen alls på att börja jobba igen.

En spännande sak inför morgondagen som väntar mig och Greta är att återuppta amningen eftersom mina såriga bröstvårtor äntligen verkar ha läkt ut eller åtminstone så gott som. Vi har pumpat ur och matat från flaska heltid sen i torsdags eftersom det bara var ångestladdat att amma på grund av smärtan i de blödande såren... Men jag saknar verkligen att amma och hoppas det ska gå vägen den här gången, det börjar bli lite väl drygt att pumpa bröst också hur roligt det än må låta, haha.

 

Nu ska jag ta och göra iordning mig innan Greta vaknar och bestämmer sig för att det är dags för kvällsslurken, den brukar kunna ta mellan 2-4 timmar så det är bara att ladda. :-) Tänk ändå att ingen kommit och hämtat henne än, det verkar som att jag och William får behålla vår älskade lilla skatt! ;-)

 

 


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0