Mormor och morfar på väg!

Snart är de här, mamma och pappa eller Gretas mormor och morfar, ända från Åkersberga :-)
De har även svängt förbi IKEA i sundsvall och shoppat lite åt oss, sånt vi inte kunde beställa på nätet.

I natt sov Greta inte så himla lätt, först skulle hon ammas i två timmar mellan 23-01 (fullkomligt okristlig tid) och jag provade att ligga och amma henne vilket funkade fantastiskt i början! Tyvärr avtog skimret efter ett tag då hon blev fruktansvärt förbannad över att tappa bröstet och nästan för frustrerad för att klara av att hitta tillbaka till det igen. Så då fick jag snällt sätta mig upp med henne den andra timmen, vi ska helt klart fortsätta öva på liggtekniken så den sitter för det var störtskönt när det funkade i början. När klockan var typ 01:15 somnade hon i spjälsängen och jag somnade som en stock med två dränerade bröst som hängde som hundöron och kl.02:00 var det matdags igen. Hurra. Jag kände mig som den sämsta mamman i världen som blev irriterad på att mitt barn var hungrigt men det var nog en fullkomligt naturlig känsla ändå den tiden på dygnet... Klockan 03:00 somnade hon igen och kl.05:00 var det matdags för sista gången den natten. Däremellan hade William tagit hand om henne då hon hade svårt att komma till ro i spjälsängen, vår madrass är lite för mjuk för att det ska vara helt säkert att ha henne i sängen så nu kör vi operation Spjälsäng Är Toppen! och hon har sovit en del middag i den idag också.

Sen är det ju lustigt, för så fort morgonen kommer, hur trött jag än varit under natten, så blir livet toppen igen! Det räcker med att kasta en blick på den där underbara fian som ligger där, vaken eller sömnig, så smälter hjärtat och allt blir underbart på en gång! Det är ju alltid en tröst när man kliver upp där mitt i natten...

På förmiddagen fick vi besök av målaren Björn som tapetserade vår lägenhet veckorna innan Greta kom, en trevlig typ som även är musiker och som vi kom väldigt bra överens med. Han jobbar fortfarande här på vår gård så William bjöd in honom till oss. Vi drack kaffe och snackade lite skit, och han fick förstås gosa med Greta också. :-)

I eftermiddags drog vi till Rusta och köpte några mattor och gardiner. Vardagsrummet blir så himla mysigt och sovrummet fick ett lyft med gardinerna. Skönt också att det är lite insynsskyddat där nu även på dagtid eftersom vi bor på bottenvåningen. Jag ska lägga upp lite före- och efterbilder på lägenheten så ni får se skillnaden med nya tapeter och golv, det är en betydligt fräschare lägenhet nu än det var i augusti när vi flyttade in.

Nu blir det snart pasta carbonara som William står och lagar i denna stund, fast med kalkonbacon eftersom jag inte äter vanlig bacon. Gott!

Kommentarer
Postat av: Ella

Tremånaders-regeln. Tremånaders-regeln. Tremånaders-regeln. Tremånaders-regeln. Tremånaders-regeln. Tremånaders-regeln.



:)



och en annan sak vi fick lära oss om föräldrarskapet, för varje dag blir det lättare och roligare (då framförallt efter Tremånaders-regeln.)



PUSS!

2010-11-05 @ 18:40:41
URL: http://atatranakampa.shapemeup.se

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0