BVC

Idag fick jag lära mig att det är fullständigt normalt runt 6-8 veckorsåldern att det är mycket magknip och så hos bebisen eftersom det händer mycket med tarmarna då. Så det är med andra ord inga konstigheter att Greta grymtar järnet under morgontimmarna, från sista nattamningen (omkring 4-5) till gryningens inbrott och uppbrott (runt 8) vilket lämnar mig och William med väldigt få sömntimmar. Inatt var det så fjärde natten på raken och jag skämtar inte när jag säger att jag hade mjölksyra i musklerna när jag gick upp med henne och ammade under natten. Jag trodde jag skulle falla ihop och insåg att VILA måste upp på prioriteringslistan, därmed har VILA för tillfället knockat DAGLIG RASK PROMENAD I DAGSLJUS från förstaplatsen. Vi ställde även in Williams farbrors besök ikväll där även Williams farmor och Williams farbrors barn skulle följt med. Jag drömde att jag bad William ställa in det och insåg när jag vaknade (då jag trodde att jag hade sagt det till William på riktigt) att det nog var en väldigt bra idé att skjuta på det så man kan vila lite ikväll.

Greta är uppenbarligen i en tillväxtperiod (som vanligt, haha) och hade gått upp 405 gram (!!) och vuxit 1 cm sen förra veckans besök. Jag trodde inte mina ögon när vågen stannade på 4620 gram, jag som inte trodde mina ögon när vågen stannade på 4215 gram förra veckan, och så vidare... Chockad ska man tydligen bli varje vecka ;-) Det syns iallafall på henne att hon vuxit, äntligen har hon börjat få såna där härligt knubbiga bebisben! Nu sover hon iallafall fortfarande gott efter BVC-besöket men jag anar att det strax vankas amning på schemat. Då ska vi även börja med D-vitamindroppar som vi fick från BVC idag.


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0