Fördelar med andrahandsboende

Jag bor ju i andrahand här i Sundsvall i vår. Det finns stora fördelar med det, jag kan hyra ut min lägenhet i andrahand och slipper flytta ner möbler och annat samt binda upp mig en lång tid när jag inte vet var jag kommer befinna mig efter sommaren. Men en av de största fördelarna är att man får lite variation gällande vardagsporslinet. Vad tycker ni till exempel om den här ljuvliga giraffkoppen?

 

 

Den har till och med en svans! Presson blev jag också glad över att se eftersom jag hade en likadan i Boston förra året, så min nostalginivå är hööög. En annan grej är att jag har gröna, levande växter i kruka i min lägenhet. Jo mamma, det är sant. Jag lägger stor vikt vid att hålla dem levande även om hon som jag hyr lägenheten av påpekade att dessa växter tillhör tredjehandssorteringen och hon kunde inte bry sig mindre om vad som hände dem. Okej, det var inte vad hon sa ordagrant men jag är inte dum, jag kan läsa mellan raderna. De växter hon ville ha med till sthlm var förflyttade till säker plats. Hade hon googlat upp mig och ringt min familj innan hon tog det beslutet? Så här ser det iallafall ut från mitt vardagsrumsfönster:

 

 

 

Och så här ser mitt hus ut:

Om jag vänder på mig ser det ut så här:

 

Det tar ungefär 20-25 minuter att promenera till jobbet och typ 30-35 minuter att gå hem eftersom det då är uppför hela vägen. Skitbra träning. Asjobbigt för häcken. Ungefär som att ta sig hem till Ankars från stan (Pite), fast brantare.

 

Själva jobbet känns verkligen jättebra. Jag inser att jag utbildat mig till rätt sak och jag trivs bra på skolan och med arbetslaget. Nu börjar jag dessutom kunna lite namn på eleverna vilket bidrar till känslan av tillhörighet på sin arbetsplats. En otroligt schysst arbetsförmån är träningskortet på Helex som är gratis. Jag ska bege mig dit så fort som möjligt, ser verkligen fram emot att gå på några schyssta pass igen.

 

I veckan som var hann jag dessutom med att vara i Luleå måndag-tisdag eftersom det var opponeringsvecka. Vi responderade på vår c-uppsats i måndags och opponerade på en annan i tisdags. Då hade vi även hunnit korrigera vår egen uppsats på måndagkvällen vilket innebär att tisdagen avslutades med att jag och Lina lämnade in c-uppsatsen!!! Det var störtskönt. Underbart. Kan rekommenderas. Nu tycks vårens projekt bli att styra upp min syrras motivation att skriva den c-uppsats som av olika skäl inte blev skriven förra våren. Så Tintin, det är bäst att du utnyttjar min fulla potential nu innan jag blir ringrostig igen och glömmer allt vad Kvale, Trost, Vygotskij, Lindqvist och Säljö heter.

 


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0