En liten tur ut till Söråker

Idag har jag köpt en begagnad tv som jag hittade på blocket. Jag, som är en fullständig utböling vad gäller lokalsinne i västernorrland, bad Jenny om hjälp att köra och hämta tv:n i vad jag trodde var Timrå. Timrå my ass. Vi skrev in gatuadressen i GPS:en (som förövrigt är mycket roande att lyssna till eftersom damen som pratar antingen har ett annat modersmål än svenska eller är både besvärad och bestämd på en och samma gång) och kom till Bäckgatan strax norr om Timrå. Helt rätt trodde vi. Fel, sa killen med tv:n när jag ringde. Okej, ut på E4:an igen och så in och vispa runt lite i fel bostadsområde innan vi till slut kom rätt tack vare vägbeskrivningen från en man på en balkong inne i det stackars uppvispade bostadsområdet. Två timmar efter att vi lämnade jobbet stod tv:n på plats iallafall och jag räknar med en sjukt skön slapparkväll framför slöa tv-program. Det är kul för tv:n är liiite för stor egentligen, med det lilla avståndet jag har mellan soffan och tv:n blir det här som att ha 42 tum och inte 28. Helt rätt.



Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0