Verkligheten börjar i vår!

Förra fredagen var jag på intervju i sundsvall gällande ett 100% vikariat på estetgymnasiet i sundsvall vt-10 med eventuell förlängning. Och gissa vad? jag fick det! I fredags fick jag beskedet och tackade ja bara för att en halvtimme senare bli uppringd från ett annat jobb jag sökt som ville ha mig på intervju, det var bara att säga som det var "jag fick nyss jobb...." Snacka om att få all bekräftelse på en gång... :) Nu, två dagar senare, är det klart med boende i sundsvall för hela vårterminen och Anneli tar över min lägenhet möblerad och allt när hon kommer hem från boston i januari. Hur mycket flyt får man ha egentligen? Tjänsten är en drömtjänst trots att det är ett vikariat, det passar mig utmärkt! Sångelever, ensemble, musikteori och sånt där som jag faktiskt är utbildad i kommer jag jobba med, det är nästan för bra för att vara sant. Dessutom är det otroligt ovanligt att jobba på ett och samma ställe och inte behöva fara runt hela kommunen för att få ihop sin tjänst. Lyxigt.

Förutom att jag börjar bli sjuk igen så leker livet, vi hade en väldigt trevlig kammarkörsfest i fredags och en fin konsert igår kväll följt av födelsedagshäng hos Josse. Idag har jag och William känt oss vissna båda två så vi slocknade till en stund på kvällen under filten, väldigt mysigt när man kan tajma viruset även om man helst skulle slippa det...


Kram!

Kommentarer
Postat av: saran

grattis! sundsvall är dessutom en skön stad.

2009-11-23 @ 23:09:00
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0