Vad livet är underbart!

För några veckor sen frågade Göran mig om jag var sugen att prata om (mitt) låtskrivande i Umeå den 5 november. I Umeå bedrivs projektet M.T.M och det var för dessa lärare jag skulle snacka en stund. Först tänkte jag "hjälp!", sen tänkte jag "vilken utmaning", sen sa jag JA. Det var fantastiskt roligt och som alltid när man slängs in i en utmanande situation så hittar man lösningar och lär sig mer, inte bara om ämnet man ska prata om utan och som om hur man egentligen funkar. Så imorse 06:40 bar det iväg till Umeå med buss 100 och sen hem igen efter min 60-minuters föreläsning om låtskrivande som slutade med skapandet av en refräng till en hit som fick heta Deadline - inspirerat av de fyra minuter dessa lärare hade på sig att jobba fram den. :)

När jag kom tillbaka till piteå igen var det sen eftermiddag och bara att slänga i sig något mataktigt innan det var dags för kammarkörsrep. Repet blev nästan fyra timmar långt och vi hade besök av Erik Westberg idag, vår körledare som är iväg och har en gästprofessur i USA denna termin och som därmed är anledningen till att vi åker till USA med kammarkören om exakt fyra veckor - hurra! Så är ni i NYC söndag 6/12 (andra advent) så går det jättebra att komma till svenska kyrkan och lyssna på kammarkören från musikhögskolan i piteå...

Livet är liksom härligt på något sätt. MEN. Den här veckan har varit full av långa kvällar - ja. Jag har också stressat en del - ja. Ryggen och nacken börjar protestera - ja. Så jag får ta tag i det NU innan det blir försent och hamsterhjulet drar iväg med mig som det gjort tidigare och jag börjar med att avsluta det här blogginlägget och går ner till min fästman och låter honom överösa mig med kärlek istället.

I helgen sjunger vi med kammarkören på doktorspromoveringen på LTU (lördag) och i Luleå domkyrka kl.15 på söndag. Vi ses där! :)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Annelipanneli

ett efterlängtat blogginlägg Linda. :)

2009-11-06 @ 04:08:56
Postat av: Linda

Vad kul att höra! :) Jag har inte varit så sugen på att skriva på sistone men nu börjar det komma tillbaka så smått...

2009-11-06 @ 10:26:10
URL: http://niskalainen.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0