Tisdag 10 november 2009

Igår kväll gick jag och Jenny till korpen och körde Body jam. Några meter framför mig stod en brud på 1.75 med samma frisyr och hårfärg som jag och dansade vänd mot mig, eller dansade kanske ska bytas ut mot styltade. Det var så det såg ut och sen insåg jag att det var jag. Kul var det iallafall och skönt att komma igång igen efter förkylningstiderna!

Om närsomhelst kommer Jenny hit och äter frukost, vi bestämde att vi ska gå till skolan kl.8 idag eftersom den där extra timmen ger så otroligt mycket. Jag är helt klart för att vara effektiv före lunch. Senast vi åt frukost ihop var det faktiskt en söndagsbrunch för att vara mer exakt och den slutade med att vi skickade ut det här mailet till hela kammarkören inför vår USA-resa (då vi tar oss från piteå till arlanda på egen hand):

"Hej blivande amerikaresenärer!

Med Obamas ord i bakhuvudet: Yes, we can! har jag och Jenny bestämt oss för att
cykla ner till arlanda för att spara på miljön och mynten samt hinna bränna så
många kalorier som möjligt innan vi åker iväg till kolhydrat&fettparadiset No:1.
Vi undrar helt sonika vilka som är öppna för denna möjlighet; the more, the
merrier. Det förutsätter att slutet av november är en lugn månad i skolan
eftersom vi planerar avfärd måndag den 16 november. Då bör vi hinna utan problem:

Sträcka Musikhögskolan-Arlanda: 82,4 mil
Antal dagar till cykel: 18
Sträcka per dag: 4,57 mil

Det är alltså ett ganska lugnt tempo vi håller så alla kan delta, oavsett
tidigare motionsvana. Äger ni ingen cykel kan ni höra med piteå turistbyrå om
hyrning av sådan. Se till att skaffa vinterdäck till cykeln, det kan bli
underkylt väglag.

Så fort vi fått höra om ert intresse kommer vi höra av oss till tidningar, tv
och andra medier så får kammarkören ännu mer sponsring och positiv publicitet.

Vilka är på? Yes, we can!

//Linda Niska och Jenny Högström"



Och ja, några gick på det... :)
Men nu måste jag duka upp lite här, tjingeling!

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0