Ljuva vår och middagsdags

Det är helt underbart att tillbringa maj här nere i åkersberga, det är verkligen fantastiskt vackert och solen gör ju förstås sitt till. Igår var jag och William på Norra Brunn och såg Hasse Brontén, Pontus Enhörning och Özz Nujen uppträda. Mycket skratt blev det. Vi kom hem i lagom tid till omröstningen i melodifestivalen, tack gode gud för det för då slapp vi titta på det idag när vi såg reprisen. Vi tvingade oss igenom 25 bidrag med start 13:30 idag bara för att hänga med i diskussionen, allmänbildning kallas det tydligen. Norge förtjänade ju sin vinst, klart att vilket bidrag som helst utom äckelgreken hade kunnat vinna men norge var det enda land som hade en nationaldag som började direkt efter vinsten så det gör att det var helt rätt. Jag skulle dessutom gärna åka till norge nästa år och se finalen där, då får man ett skäl att åka dig och det är ju inte helt fel! :)

Jag och William har just kommit hem efter att besökt min kära syster med familj och nu har vi bokat bord på Stekhuset Oxenstierna, william har tjatat om deras Åkersburgare sen det blev bestämt att han skulle komma ner hit så vi får väl hoppas att de har det idag. Det är så soligt och härligt ute att jag ska korka upp en flaska mousserande efter duschen.


Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0