Snöstorm i Boston. Igen.

Jag fick ett mail om att skolan är stängd imorgon pga väderlek. Sen krypkörde polisbilar omkring med megafon på bilen och ropade ut varningar om morgondagens storm som kommer innehålla hagel, blåst och snö. Imorse, när jag sov, var det tydligen en minisnöstorm vilket förklarar att det var vitt ute när jag gick upp i eftermiddags.

Det blev alltså ingen löptur runt floden, men väl en tur på löpbandet och crosstrainern. Får se om man kan utnyttja ledigheten och ta sig till gymmet imorgon också eller om det också kommer vara stängt. Risken är väl att man inte kommer vilja gå ut imorgon kan jag tänka mig. Men fatta vad delstaten Massachusetts måste tjäna på att minska alla utryckningar det innebär när det är storm och folk måste ta sig till och från jobbet som vanligt som det brukar vara hemma i Sverige. Jag har aldrig förut varit på en plats där man faktiskt stänger ner skolor, banker och annat pga väder men det är ju smart. Ingen trafik, inga trafikolyckor och utryckningsfordorna har fri väg om de skulle behöva bistå någonstans.

På tal om sånt så kan jag berätta att Massachusetts ligger i framkant när det gäller att prova allmän sjukvårdsförsäkring. Ingen person får nekas sjukvårdsförsäkring och har man ingen får man böta. Låginkomsttagare får bidrag till premierna. Unikt för USA än så länge men kanske inte så länge till.

Ja, det var lite kvällsfunderingar det.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0