Slutet av midterm week

Klockan är åtta på morgonen och jag sitter i köket med en tallrik havregynsgröt. William sover förhoppningsvis djupt i min säng, ledig som han är. Jag ska till skolan och ha harmoniläralektion innan det är dags för midterm i trummor. Japp, det stämmer. Jag ska ha ett midterm i trummor. Det är coolt. Efter det har jag drygt tre timmar på mig innan det är dags för veckans sista midterm, groove writing. Vi ska kunna olika claves och specifika rytmer för ett urval av stilar från afrokubanska och latinamerikanska genren. Bra att jag har tre timmar på mig att plugga då.

Sänd mig gärna en tanke klockan 21 svensk tid ikväll, då är klockan 16 här och jag kommer vara lättad över att vara klar. Jag kommer med största sannolikhet sända en tanke till er.

Imorgon klockan 12:00 lokal tid åker jag och William till New York City! Vi kommer börja starkt med att se Fantomen på operan på Broadway, en födelsedagspresent från Ella och Malou. Det ska bli helt fantastiskt, vi ser fram emot det väldigt mycket båda två. Vi åker inte hem förrän på tisdagkväll så vi ska nog hinna göra lite andra saker också. Jag vill ju visa William det jag såg av New York i november så vi kommer nog promenera en hel del. Någon som har ett "måstegörasiNYC"-förslag? Lämna det gärna här i såna fall! :)

Ute skiner solen men jag kan inte se om himmelen är blå för våra fönster är så skitiga.

Kram!

Kommentarer
Postat av: saran

missa inte Greenwich Village!!!

2009-03-13 @ 21:29:25
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0