Morgonkörning och grönt te.

Imorse klockan 07:01 fick jag snällt kliva upp för att köra william till jobbet. I vanliga fall blir han skjutsad av sin chef (min bästis pappa) men inte just för tillfället. Jag skulle tro att william tycker det här är en mycket trevligare lösning, visst gillar han lennart men tanken på att ha en läcker kvinna som stiger upp enkom för att skjutsa och vinka av honom på jobbet för att komma och hämta honom igen nio timmar senare väger nog lite tyngre. Jag hoppas han inser det orealistiska i att det kommer fortsätta så resten av livet...njut medans det varar, älskling!

När jag kom tillbaka släppte jag ut Vilja och Frostros i hagen och fixade lite i stallet. Alice (dalmatinder) gjorde världens sträckning med det underligaste läte jag någonsin hört från en hund. Hon såg mycket nöjd ut.

Jag har just intagit frukost på altanen i lugn och ro, läst Annonsbladet och Vi i Villa. Vilka tidningar det finns alltså... När jag bläddrar i vi i villa dyker det plötsligt upp ett flersidigt reklamuppslag för tidningen Gör det själv eller vad den nu kan heta, där en man med en stor borr i handen ser överdrivet käck ut och tyvärr är bilden tagen i ett hemskt perspektiv så borren liksom hoppar ut ur bilden och ser väldigt överdimensionerad ut i jämförelse med den händige mannen. Tror de att det säljer? Att butiker och krogar annonserar i östhammars annonsblad med annonser som lämpar sig för allt annat än just marknadsförning är en sak, jag har överseende med att små butiker inte har samma resurser i form av pengar eller någon bra PR-person. Men den där borrbilden är inte okej.

Min favorit i annonsbladet har under mina veckor här kommit att bli närPOLISrutan. Jo, de skriver precis så. Det är Olle Rehn som rapporterar om de senaste veckornas brott och dylikt, han hinner även rapportera att han ligger i hängmattan för tillfället. Helt underbart. Bland annat har en tjej blivit bestulen på sin mobiltelefon i samband med ett restaurangbesök. Ella, är det din anmälan kanske? Då skulle jag skriva att en kvinna blev av med mobilen när hon skakade rumpa på öregrunds enda dansgolv med en öppen väska...är det felinformerat av mig? ;)

Nu ska jag dricka vidare av mitt morgonte och börja jobba lite tills Ella vaknar för då ska vi leka. Min macbook pro-bebis är sjuk och måste in på spa vilket kommer ta typ tio dagar så den får vänta lite med det. Den hittar inte det trådlösa nätverket och inget som applesupporten sa åt mig att göra hjälpte så då är enda lösningen att skicka in den på service. Fan. När har man tid med sånt?

Ikväll blir det nog Harry Potter på bio.


Kommentarer
Postat av: MamaLou

Ojsan

jag kommenterade visst på fel ställe

det är här den ska ligga, för att bli begriplig

jahaja, det blev lite fel, så det kan bli!

lika fel som din kommentar faktiskt :-(

så jag ber verkligen inte om ursäkt

bara så att du vet det, inga ursäkter alls

för här ska påpekas lite:



Kära Linda,



jag blir förstummad när jag läser ditt inlägg, jag kan inte förstå hur du kan skriva nedlåtande om borrar. Och en överdimensionerad dessutom, de som är skönheten personifierad.Vackrare ting får man leta land och rike och bortom synranden efter.

Denna oerhört sköna, fantastiskt inspirerande och gudomliga bild har jag förstorat upp 5 x 6 m och har hängt upp på stugväggen så att alla förbipasserande kan få njuta av den på samma sätt som jag. Hoppas att du nu kan se skönheten i denna remarkabla bild.



ledsen borrälskare



Sådär, så blev det sagt

där satt den

Ooooooooo

2009-07-20 @ 09:10:20

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0