Hemligheten med en len smoothie...

...är att slänga med en halv avokado. Du kommer se att smoothien är len, det är inget skrovel någonstans. Men, säger vissa, en smoothie är väl alltid len? Haha säger jag då, du har uppenbarligen inte upplevt skillnaden mellan en smoothie med avokado och en utan?

Jag brukar göra mina smoothies på ett stort glas frusna bär som jag tinar lite lätt i micron först, det kan vara mango, ananas (kan uteslutas, blir lätt lite för sött), hallon, jordgubbar, björnbär, jordgubbar mm. Oftast allt det jag precis räknade upp faktiskt. På med en halv-en hel deciliter naturell youghurt (absolut inte lättyoughurt) och en halv deciliter mjölk. Släng med en halv avokado (uteslut skal och kärna...) och kanske en halv banan, varför inte?

Tryck "start" på mixern och njut av den leeeena smoothien. Dessutom tar avokadon bort lite av det syrliga i t.ex. hallonen och gör smoothien lite mildare helt enkelt.

Föreställ er gladpack som något jättegott och ätbart så har ni en bild av vad avokadon gör med smoothien.

Kommentarer
Postat av: saran

jag kör också med avokado. och en stor nypa linfrön för att vara extra snäll mot magen! däremot tinar jag inte några bär, jag vill ha smothien sådär så jag nästan måste äta den med sked ;)

2009-01-27 @ 19:38:10
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0