Dejtdags

Jag har haft en ihärdig uppvaktare hela dagen, han har bara inte kunnat lämna mig ifred. Jag som hade planer för den här söndagen, storstilade planer som att plugga, öva sång, träna och läsa i lugn och ro. Men min beundrare kunde bara inte hålla sig borta.

John Blund. Vilken jävel.

Att hålla ögonlocken närmare ögonbrynen än kindbenen har varit min huvudansträngning de senaste 12 timmarna. Jag har inte fått något vettigt gjort någonstans. Som tur är så är det söndag. Som tur är så börjar jag inte förrän 16 imorgon, så jag hinner både öva och förbereda mig innan dess. På kvällen är det nämligen auditiondags till Singers Showcase som äger rum varje termin. Förra terminen sket jag i att auditionera, det kändes inte roligt och när man är vuxen kan man faktiskt välja bort såna saker. Så jag gjorde det. I år känns det faktiskt kul, jag ser fram emot att ställa mig där framför en jury och sjunga i 90 sekunder.

Här i Boston är klockan 22:31 så jag känner mig lugn och trygg med att jag kommer ha mer energi imorgon än idag. Men tills jag vaknar ska jag ge hän åt min uppvaktare och falla handlöst in i hans madrasserade armar.



Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0