13:16. Piip.

Klockan är kvart över ett i Boston och jag har just intagit frukost. Jag har haft väldigt underliga drömmar i natt, bland annat hade mina rumskompisar rullat över kylskåpet så det stod upp och ner eftersom de ville prova att ha det så ett tag. Resten av drömmarna var också konstiga även om jag har glömt dem just för tillfället.

I helgen var hela min familj ute på Aspa herrgård och firade min pappas pension. Iallafall var det vad mamma skrev till mig för någon vecka sen att de skulle göra. Det var jättetråkigt att inte kunna vara där känner jag, men å andra sidan hade jag kanske inte kunnat vara det även om jag varit i Sverige. Det är ju trots allt fortfarande ett visst avstånd mellan Piteå och resten av landet. Det är ju till och med långt till Kiruna från Pite, vem hade kunnat tro det liksom.

På tal om Sverige så måste jag hitta ett sommarjobb. Jag vill inte ringa till Smörkransen och jobba en hel sommar i Åkersberga Centrum, det vill jag bara inte. Brevbärare vill jag vara. Posten eller Citymail spelar ingen roll, men helst posten. Jag har gjort citymail redan, det räckte då. Eller något coolt sommarjobb, typ kyrkogårdsvaktmästare. Egentligen vad som helst som inte innebär att stå och sälja saker till kunder som klagar över priset men betalar ändå.

Helst skulle jag vilja ha ett jobb som betalar fantastiskt. Men jag kanske får skjuta just det kriteriet till sidan till förmån för ett sommarjobb över huvudtaget.

Men är det någon som har ett tips på jobb från slutet av maj till slutet av augusti i norrort/stockholm/umeå/piteåtrakten så får ni gärna höra av er till [email protected]

Jag har b-körkort, har ledaregenskaper, är socialt kompetent, tar ansvar, gör jobbet, bidrar till god stämning på arbetsplatsen och lär mig gärna nya saker.

Och ja. Jag kan hålla flera bollar i luften samtidigt.

13:31. Piip.

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0