Twitter????

Det ser töntigt ut. Det låter töntigt. Det stavas fel. Det är skrämmande, läskigt och nytt.

Det kallas att "twittra". Som att kvittra, fast i skrift. Och så kan man följa varandra på twitter, så tror jag man säger iallafall.

Jag fattar ingenting. Det låter äckligt. Det låter märkligt. Det låter...helt sjukt faktiskt. Hur gör man? Varför ska man ta reda på det? Kan man inte prata med varandra istället? Typ ta en fika och fråga "så hur har din vecka varit då?" och sen filosofera lite tillsammans med någon som faktiskt svarar. Kommer vi glömma bort hur man gör nu när man kan twittra istället? Kommer vi tro att vi känner människor vi verkligen inte känner? Och hur kan det finnas en marknad för det här när vi har myspace, facebook, msn, email, skype, bloggar och hemsidor? Men det finns det.

"En liten fågel twittrade i mitt öra..." Va???

Jag är mycket upprörd.

Kommentarer
Postat av: Tenderee

Jag håller med dej,det här twittrandet är inget jag kommer ge mig på.

Kram från Lotta

2009-04-08 @ 08:35:18
URL: http://tenderee.blogg.se/
Postat av: Lars Magnusson

Hey, hurra!

Jag är med på listan mot att hela tiden hålla sig uppdaterade med varandra istället för att ta en rejäl fika och filosofera! Läst Sorans blogg med klippet från Youtube om Fluttra(?) eller vad det hette? Synnerligen effektiv ironi!

Låtom oss prata med djup istället!

2009-04-08 @ 09:15:22
URL: http://www.standupkomikern.se

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0