Rumskompisar med dålig attityd

De är söta, mina rumskompisar. När man inte har för mycket med dem att göra. Kulturkrock kanske, eller dumhet. Jag tror hellre de är lite korkade än att de medvetet är respektlösa.

23:30 igår kväll började de städa hela lägenheten. Musik, prat, dunsar och slamrande ingår i städpaketet. Jag sover vägg i vägg med köket och min dörr är precis vid vardagsrummet och det var precis i de områdena de städade. Förutom att jag hintade "I'm going to bed now" så gick jag upp tre gånger och sa till dem att dämpa, sista gången var vid halv två. De ber inte om ursäkt och verkar medvetna om vad de håller på med utan tittar bara på mig (för de här tjejerna kan inte ta konflikter, de har nog aldrig haft en rak och snabblöst konflikt i hela sitt liv) och säger "but this is the only time we can do it". Ja, om ni prompt måste städa samtidigt ja. Eller så kan man ju bestämma att en tar vardagsrummet, en tar köket och en tar badrummen och så gör man det när man kan under veckan? Och vill man städa ihop för att det blir roligare så kan man ju göra det en annan tid?
Jag sa att jag tyckte de skulle ha frågat mig om tiden funkade eller om jag skulle upp tidigt dagen efter och så förklarade jag hur mycket det låter från de här rummen in till mig. Då blev de sura. Jaja, de dämpade sig iallafall efter det och det var tur. Men är det inte lite korkat? Antingen det eller som sagt, medvetet respektlöst, vilket jag tvivlar starkt på.

Nu tar jag min bikini och harmoniläran med mig upp på taket, solen skiner och det är 33 grader ute. 33 GRADER!!!

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0