Jag är bra.

Jag har börjat landa igen efter den lilla vårsvackan. Det här går ju faktiskt riktigt bra. Jag tror min solstund på taket i förmiddags hjälpte till med det, Egentid är väldigt noga med detaljerna. Egentid är att vara själv för sin egen njutnings skull, inget annat. Ibland försöker jag kompromissa in någonting men då protesterar Egentid. Idag pluggade jag harmonilära samtidigt, men det var frivilligt och ingen läxa så det gick bra, annars skulle jag stött på protester. Egentid kan även protestera om jag sätter på en film när Egentid egentligen bara vill glo in i en vägg. Egentid är väldigt lättstött.

Tänk att under den här terminen har jag blivit låtskrivare! Som jag drömt om! Jag som alltid tidigare gått omkring och tänkt "åh vad jag skulle vilja skriva massa låtar!" har nu en mapp fullproppad med låtar som det bara är att jobba vidare på. Jag har lärt mig konsten att skriva en låt på beställning utan att behöva vänta på Herr & Fru Inspiration.

Och tänk att jag lärt mig mer om mina scenframträdanden, hur jag står/går/rör mig och ändrat på massor. Jag har börjat centrera energin mer inåt istället för att anstränga mig utåt, energin kommer ut till publik och lyssnare ändå men det måste börja inifrån mig med en mening, en tanke, förmedlandet av text och känsla. Precis så vill jag vara när jag står där på scen och sjunger.

Jag har även träffat några helt fantastiska människor den här terminen som jag verkligen vill hålla kontakten med i fortsättningen och jag tror faktiskt vi kommer göra det.

Jag ser mer och mer fram emot att komma hem nu, det känns som att Boston kommer vara kvar i mig men det ska bli helt fantastiskt att komma hem till fästman, vänner och familj. Och Stockholm! Hela maj ut ska jag vara där, helt underbart :)
Det är verkligen värdefullt att ha så fina människor i sitt liv som jag har.

Jag är en väldigt lycklig och tacksam människa.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! Såg din kommentar mitt bland Blondinbellas alla hundra kommentarer om 80 och 90 talisterna. Jag håller med dig! Vettigt sagt! Jag är ingen regelbunden läsare på hennes blogg, men tänkte kolla in av ren nyfikenhet - det skulle jag inte gjort för jag fick högt blodtryck så här på morgonkvisten, hahaha!



Ha så kul på valborg, trevlig vecka!

2009-04-29 @ 09:28:23
URL: http://sinajag.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej!



Tack för din snälla kommentar, jag brukar också bara kika in där lite då och då och igår kände jag mig tvungen att kommentera... :)



2009-04-29 @ 18:24:35
URL: http://niskalainen.blogg.se/

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0