Balans/Balance

Jag behöver skaffa mig lite balans i tillvaron igen. Den här veckan har varit upp och ner av någon anledning, jag vet inte riktigt hur det blev så. men om jag tvättar imorgon och lagar lite matlådor så lättar det nog upp lite. Dessutom ska jag göra lite arrangering och öva sång. Igår skrev jag två låttexter innan jag gick och la mig så kanske kan jag skriva musik till dem också.

Men det är konstigt det här med balans, just nu känns det som om jag är inne i en bubbla fast jag egentligen borde vara själva bubblan som har världen innesluten i mig. Det är ganska läskigt faktiskt och jag felprioriterar nog en del när det är så här. Jag tror det beror på att jag blev så ivrig förra helgen med allt som har med skolan att göra att jag blev för prestationsinriktad. Tidigare har jag kunnat gå runt så i månader men jag har blivit lite känslig för stress och sånt sen förra årets toktempo, har faktiskt aldrig haft ett så här pass avslappnat år som det här med sånt övervägande fokus på min egen livsnjutning tidigare tror jag. Så kanske är det så att kropp och själ säger stopp när det stressen nalkas igen, jag ska jobba på att lära mig prestera utan att börja tro att hela mitt väsen hänger på resultatet av min prestation.

I need o get some balance in my life again. For some reason this week has been upside down, and I'm not really sure how that happened. But if i do some laundry and make some lunch boxes tomorrow it might start to feel better. I'm also going to do some arranging and practice some singing. Yesterday I wrote two song lyrics before I went to bed, so maybe I'll write som music to them tomorrow as well.

But this whole balance thing is kind of wierd, right now I feel as if I'm inside a bubble when in fact I should be a bubble surrounding the whole world. It's actually a pretty scary feeling and I'm sure I make a lot of wrong priorities when I feel like this. I think it started last weekend when I got so eager and motivated about my school work. Earlier I've been able to walk around this way for months but I'm more sensitive to stress since last year, when the tempo was crazy. As a matter of fact, I don't think I've ever had such a relaxed year as this one where I've really focused on myself and my happiness. It might be that body and soul are telling me to stop now that they feel the stress level increasing again. I'm going to learn how to accomplish things and achieving goals without starting to believe that my whole being is dependent on the result of my accomplishments.

Kommentarer
Postat av: Venla

And don't forget to give yourself credit for being able to relax more than you did last year. You might have felt the stress this last week but still it's a big difference to how you felt last year. You're "headed in the right direction" (quoting India Arie there, haha :) and I'm sure you'll learn how to accomplish things without having to feel stressed! :)

2009-04-26 @ 10:13:51
URL: http://venla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mycket bra citat Venla! :)

Ja, det är verkligen skillnad från förra året och det är jag väldigt glad över. Tror faktiskt inte jag skulle klara en sån period igen, det är inte värt det helt enkelt. Måste påminna mig om det bara... ;)

2009-04-26 @ 17:10:28

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0