Music technology

Mmm. Det är intressant, faktiskt. Men det tar upp 2 av mina 16 credits och det en sista möjlighet att tenta av kursen imorgon kl 13 så just nu sitter jag och gör en Hedda&Linda 1998-2003 vilket i stort sett innebär att råplugga och skumläsa om saker som man inte har någon aning om under drygt ett halvt dygn för att sedan göra tentan och därefter glömma det mesta.

Men jag lovar, det jag gör nu ger mig mer än de där lektionerna 16-18 på torsdageftermiddagarna.

Jag har lärt mig väldigt mycket under de två timmar jag hållt på nu faktiskt, för Gabriela och Luisas del blev det inte mycket pluggande gjort men jag kör hårt jag. Tacksam över de pluggsituationer jag och Hedda hade på nittiotalet (hur man låter gammal fast man bara är 24, lektion 1:  använd formuleringen "på nittiotalet"...) som innebar att vi fick en stabil grund vad gäller skumläsning, glosinlärning, studieteknik (för ytinlärning ska väl påpekas...) och motivation att läsa igen de mest tråkiga texter.

30 rätt  av 50 är minimum och imorgon kl.13 smäller det.

Tjoho.

Hoppashoppashoppas det går vägen det här. Men tänk, en förbättring har det blivit sen sist iallafall: klockan är bara tjugo i åtta på kvällen och jag är strax klar för idag. Sen blir det på´t igen imorgon bitti vid 09:00 men i mitt och Heddas fall skulle vi knappt ha börjat vid den här tiden utan först wokat lite, kryddat för mycket så vi fick äta wok med vitt bröd, banan och mjölk för att klara av att stoppa in maten i munnen och sen satt igång vid 21-22 någon gång. Då skulle vi kört till 02-02:30 och sovit till 05-06 för att köra igång igen, hoppa på ett lite sent tåg och rusat in och skrivit MVG på provet.

Saker blir bättre med tiden, inte sant?

Haha :)

Kommentarer

Hej! Skriv gärna något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig!

Min e-postadress är: (kommer inte visas på bloggen)

URL/Bloggadress:

Det här är min hälsning:

Trackback
RSS 2.0